Linki sponsorowane

Kara dla biura podróży Nowa Itaka

Spółka Nowa Itaka ma zapłacić ponad 2,7 mln zł kary za uniemożliwianie klientom domaganie się rekompensaty w wypadku, gdy wycieczka opóźniła się nawet o kilka godzin.
Grzywna została nałożone przed Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dlatego, że w stosowanych przez Itakę wzorcach umów znalazło się między innymi sześć postanowień wpisanych do rejestru klauzul niedozwolonych.

Było to między innymi postanowienie, zgodnie z którym konsument nie miał prawa domagać się rekompensaty za opóźnienia rozpoczęcia imprezy turystycznej, które były krótsze niż 12 godzin, a prawo mówi, że każde opóźnienie wiąże się z wykonaniem umowy w sposób nienależyty, a zatem każdy klient ma prawo ubiegać się o rekompensatę i niezgodne z prawem jest zapisane w umowie jakiegokolwiek biura podróży, że jest inaczej.

Ponadto nowa Itaka nie zwraca ceny za te elementy programu, które nie zostały wykorzystane, jak np. wycieczki, a według prawa jeśli której z opłaconych świadczeń nie zostanie zrealizowane lub zrealizowane tylko częściowo, konsument może domagać się rekompensaty.

Decyzja Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie jest jednak prawomocna i spółka może się od niej odwołać.

Jedna myśl nt. „Kara dla biura podróży Nowa Itaka”

  1. To chyba żadna łaska, że firma zrekompensuje nam niedogodności wynikłe z ich winy? Jeśli uchylają się od tego i kombinują co tu zrobić żeby nie zapłacić, to najlepszym sposobem jest unikanie tej firmy w przyszłości i budowanie negatywnej opinii wśród otoczenia. Taka antyreklama za pośrednictwem poczty pantoflowej jest chyba najbardziej skuteczna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*